מצעים נעימים

איך תבחרי את המצעים המושלמים לך ולבן זוגך?

כאשר את תוהה כיצד לבחור את המצעים המתאימים ביותר לך ולבן זוגך, את יכולה להתחיל במה שבאמת מתאים לך. כלומר, איזה חומר באמת נעים לך לישון איתו? בכתבה זו נדבר על מצעי כותנה, על מצעי ג'רזי ועל מה מבדיל בין מצעים איכותיים לאלו שאינם.

מצעי ג'רזי בעולם הכותנה

כשזה נוגע לכותנה, יש המון סוגים, וניתן להבדיל ביניהם על פי אורכי סיבי הכותנה שלהם, שלמעשה משפיעים על איכותם. סיבי כותנה ארוכים יותר מניבים כותנה חזקה וחלקה יותר, שמשפיעה על רכות המצעים, ועל האיכות הכללית שלהם מדובר גם במצעים שיכולים להחזיק מעמד לאורך זמן..  כך שאם את אוהבת את התחושה הרכה והעמידה של הסדינים שלך, אפשר לשקול קצת מצעי כותנה ולראות לאן זה ייקח אותך.

בתוך עולם הכותנה, אנחנו יכולים למצוא כל מיני סוגי מצעים. ביניהם, מצעי ג'רסי, שכן הכותנה שבמצעי ג'רזי יכולה להניב מצעים סופר רכים ומתיחים כמתוך סגנון התפירה שלהם.

ספירת סיבים בתוך מצעים

גורם נוסף שיכול להשפיע על איכות המצעים, ויכול להיות בהחלט מורגש הוא ספירת הסיבים. ניתן לחשב את ספירת הסיבים כדרך חיבור הסיבים המאונכים והמאוזנים בריבוע אחד של בד. אולי שמעת שככל שספירת הסיבים גבוהה יותר, הבד של המצעים כמו נחשב "איכותי" יותר. אלא שמספר גבוה יותר לא בהכרח מספר על איכות גבוהה יותר.

ספירת סיבים גבוהה יותר יכולה להפוך לרכות גבוהה יותר, אך לא בהכרח, וגם אם כן זה לא בהכרח טוב ונעים יותר. אם יש יותר מדי סיבים פר ריבוע, ייתכן שזה רק גימיק שיווקי, והתוצאה הסופית לא בהכרח איכותית או נעימה. אם את רואה יותר מ-1,000 סיבים פר ריבוע, כלומר שספירת הסיבים עולה על 1,000 – ייתכן שמדובר בגימיק ותו לא. זאת כי הסטנדרט, לפחות עבור מצעי כותנה עומד על הטווח שבין 300-600, בעוד ש-200 זה המינימום. אנחנו ניכנס לזה יותר בהמשך, אך לעכשיו תוכלי פשוט להתבונן בכמות הסיבים בסוג המצעים שאת רוצה, ואם מדובר במצעי כותנה – זה הטווח שמגזינים ממליצים עליו.

נקודות בעניין ספירת סיבים עבור מצעים

למעשה, אם ספירת הסיבים יורדת מתחת ל-180, ייתכן שיש לך עסק עם מצעים שכאשר תרימי לאור, תוכלי לזהות חורים בין התפירות. ואם הם עולים מ-1,000, ייתכן שמדובר בסיבים לא איכותיים שניסו להכריח לתוך ספירת סיבים גבוהה, והתחושה הסופית יכולה בהחלט להיות – לא נעימה. על כן, לא היינו ממליצים על מצעי ג'רזי שכאלה. אלא אם כן כמובן מדובר בספירת סיבים לגיטימית, שאיכשהו הסתדרה כך בעולם האמיתי ואפשר פשוט לבדוק ולראות איך זה מרגיש.

באופן כללי, מצעי ג'רזי, וכל סוג מצעים צריכים להיות קודם כל מחומרי גלם איכותיים ומשיטת ייצור איכותית. רק אחר כך נסתכל על ספירת הסיבים. אם יש חומרי גלם איכותיים ושיטת ייצור מצוינת – ספירת הסיבים יכולה רק לעזור ולהגדיל את המוצר. אם יש ספירת סיבים גבוהה וחומרי גלם לא איכותיים, כמו גם שיטת ייצור שאינה מצוינת – אנחנו לא יודעים כמה ערך יהיה בספירת הסיבים. כך שאם יש לך את הבסיס (איכות החומרים ושיטת הייצור), את יכולה להסתכל על ספירת הסיבים. אם לא, אולי זה לא יהיה כזה משנה.

כמה כסף את רוצה לשלם על מצעים?

וכנקודה אחרונה, נרצה להתייחס לתקציב שלך. באופן כללי, בעולם המצעים – יש שיגידו שאת מקבלת את מה ששילמת עליו. מצעים שמכילים חומרים סינטטיים או מוצרים מן הצמח כנראה יהיו זולים יותר, אם כי לא  יחזיקו מעמד לטווח הארוך (באופן יחסי), בעוד שמצעים מחומרים יותר יוקרתיים, כמו כותנה מצרית, שיכולים לעלות גם כמה אלפי שקלים לסט, יכולים דווקא כן להחזיק מעמד לטווח הארוך באופן יחסי. אם כי, זה מאוד תלוי איך את מודדת את זה. אם את בחורה שאוהבת להחליף מצעים כל כמה שבועות וחודשים, את באמת לא צריכה את המצעים העמידים במיוחד. אם את מתכננת על מצעים שעולים כמה אלפי שקלים, סביר להניח שעמידות זה לא מה שמושך אותך בהכרח, אלא הנעימות והאיכות הבסיסית שבהם.  מצעי כותנה הם נקודת האמצע בין מצעים יוקרתיים למצעי כותנה.

מה את חושבת על מצעי ג'רזי?

אמנם, מצעי ג'רזי לא נראים מפנקים כמו מצעי משי, אך הם יכולים להיות נוחים במיוחד, וזה יכול להיות לך ממש נעים להירדם בהם. לא רק שהם נוחים, הם יכולים לעזור לך לשמור על חום הגוף בלילות החורף, ולהרגיש נעים יותר גם בקיץ. למעשה, הפונקציה שלהם כל כך מגוונת שיכול להיות שלא תרצי לבחור בסוגי מצעים אחרים.

ניתן להשיג אותם במגוון צבעים, כך שאם את תוהה איך תמצאי משהו שיתאים גם לך וגם לבן הזוג שלך, אז אפשר למצוא צבע משותף ומושך עבור שניכם, או צבע שרק את אוהבת כי אולי הוא לא יודע שאת מתכוונת לקנות מצעים חדשים ולא בטוח שהוא ישים לב כשתחליפי.

אהבתם? שתפו!

תוכן עיניינים

עשוי לעניין אותך
שטיח פרסי – האם זה עדיין הולך?

השטיח הפרסי הוא יצירת אמנות איכותית ויקרה שנמצאת בשימוש במשך מאות שנים. ניתן ליצור בעזרתו אווירה חמימה ונעימה בביתכם, אך יש לו גם שימושים נוספים.

שמיכות פוך מומלצות

לאחרונה, צרכנים הפכו מודעים יותר ויותר לרווחתם. הם רוצים להרגיש טוב בבית שלהם. פוקס הום היא חברה שפועלת למען מטרה זו במשך שנים. אנשים שמשתמשים