איך תעצבו שולחן שבת או חג מיוחד ויפה

בכל העדות והמגזרים יש חגים ומועדים שבהם כמובן קיימת ארוחה חגיגית. כחלק מהארוחה החגיגית אנו עורכים שולחן חג והחלק הכי כיפי הוא כמובן העיצוב שלו. הדבר העיקרי בעיצוב שולחן חג מרהיב הוא המפה והכלים. לרוב כלי הבית מגיעים בסטים וניתן לקנות ולהתאים אותם אחד לשני.

עיצוב שולחן בגווני בז' וחרדל

גווני בז' וחרדל הם גוונים חגיגיים, מלכותיים ומתאימים כמעט לכל דבר. צלחות גדולות בגוון חרדל, מפה בגוון בז' או לבן וצלחת מרק או דגים בגוון של המפה, יכול ליצור שולחן הרמוני מאוד. תוכלו להתאים מפיות עם עיטורי זהב והשלמתם את העיצוב.

עיצוב שולחן בגווני בורדו וסגול

מדובר בגוונים רומנטיים עמוקים. זהו עיצוב שמתאים מאוד לערב. הוא בולט, עשיר ויפה. מתאים מאוד עם עיטורי כסף וזהב ועם מפה בגוון לבן או בז'. מומלץ לכל מי שאוהב צבעים כהים ועמוקים. תוכלו לרכוש לכם צלחת גדולה בגוון בורדו ומעליה צלחת לדגים או סלט בגוון סגלגל. 

עיצוב שולחן בגווני אדום ואפור

אדום ואפור הם גוונים משלימים. האחד זועק, השני רגוע יותר. זהו עיצוב לא רגיל ומתאים למי שהגוון האדום הוא גוון שאהוב עליו. יחד עם מפה אפורה בהירה זה יכול להיות עיצוב שולחן מושלם. קחו בחשבון ששני גוונים אלו יחד הם מספיקים ולא מומלץ להוסיף גוון נוסף עליהם חוץ משחור, לבן ועץ, שנחשבים לנייטרלים

סכו"ם

סכו"ם כולל בתוכו סכין, מזלג, כפיות, כפות מרק וכפות הגשה. ניתן לקנות סטים פשוטים מאוד בגוון כסום וניתן גם למצוא סטים מהודרים יותר. כמו כן, תמיד ניתן להתאים את הסכו"ם לגווני השולחן. לרוב הסכו"ם הכסוף יתאים עבור כל עיצוב ובכל צבע. 

בחירת מפה לשולחן

מפה לשולחן היא למעשה הרקע שלו. קיימות בנושא זה מספר אפשרויות. ניתן ללכת על מפות בגוון בהיר שמהוות רקע סולידי בסיסי. ניתן לשים מפות בגוון עז שמשתלב מצוין עם כלים בגוון כהה עמוק. וניתן כמובן לשים מפות מעוטרות ברקמה ובעיטורים בזהב וכסוף. כמו כן, יש שנוהגים לשים ראנר מעוצב שמתווסף למפה סולידית בגווניה. עוד אקססזוריז שניתן להוסיף לשולחן הוא פלטות לאוכל חם. ניתן למצוא כאלו פלטות איכותיות ויפות מעץ. גוון העץ הוא גוון נייטרלי שמתאים לכל צבע וכל עיצוב. 

לא רק צבע, גם צורה

אם לרוב הצלחות שאנו קונים הן עגולות, דעו שיש בחנויות צורות נוספות כמו מרובע, משושה וכדומה. תוכלו למצוא סט מהודר גם בצורות אלו ולהוסיף כוסות יין יפייפיות או כוסות גבוהות שקופות או בגוונים שונים. 

לסיכום, עיצוב שולחן החג או השבת זו משימה כיפית ממש שמאפשרת לנו להכניס צבע וצורה לתוך הבית, לתוך השולחן. הצבעים והצורות יצרו חמימות ויופי. כך למעשה מעצבים שולחן חג יפה ומהודר. 

אהבתם? שתפו!

תוכן עיניינים

עשוי לעניין אותך
שטיח פרסי – האם זה עדיין הולך?

השטיח הפרסי הוא יצירת אמנות איכותית ויקרה שנמצאת בשימוש במשך מאות שנים. ניתן ליצור בעזרתו אווירה חמימה ונעימה בביתכם, אך יש לו גם שימושים נוספים.

שמיכות פוך מומלצות

לאחרונה, צרכנים הפכו מודעים יותר ויותר לרווחתם. הם רוצים להרגיש טוב בבית שלהם. פוקס הום היא חברה שפועלת למען מטרה זו במשך שנים. אנשים שמשתמשים