השכנה שלי קיבלה דום לב וניצלה בזכות דפיברילטור

סיפור זה הוא דוגמה מצוינת לאופן בו כלי להצלת חיים יכול להציל חיים. ראשית, לאדם המדובר דום לב שגרם ללבו להפסיק לשאוב דם.

האדם חולץ הודות לשימוש בדפיברילטור שהעביר הלם חשמלי ללב וגרם לו לחדש את הקצב הרגיל שלו.

דפיברילטור הוא מכשיר קטן המונע באמצעות סוללה, המשמש למתן הלם חשמלי לאדם שהתעלף או קיבל דום לב. כאשר מישהו סובל מדום לב, הלב מפסיק לפעום וחסר חמצן יותר מדי זמן. האדם עלול לאבד את הכרתו ולמות בתוך דקות אם לא יינתן לו טיפול רפואי מיידי. זה חיוני לחלוטין שאנשים במקומות ציבוריים יהיו מודעים למה שהם צריכים לעשות במקרה חירום – זה יכול להציל חיים של מישהו.

דפיברילטור עוזר להחיות אנשים עם קצב לב לא סדיר על ידי שליחת זרם חשמלי דרך דופן החזה שלהם, אשר קוטע את הקצב הלא תקין ומסייע בשיקום פעימות לב תקינות.

דפיברילטור יעבוד רק אם האדם סבל מדום לב; זה לא יכול לשמש על מישהו שפשוט

רק רציתי לשתף במופע כיצד דפיברילטור יכול להציל חיים.

אני גר בבניין עם קומץ דירות ויום אחד ראיתי את השכן שלי נלקח מהדירה שלו על אלונקה. לא יכולתי שלא לחשוב שהוא מת או קרוב מאוד למוות. עם זאת, כשהפרמדיקים עזבו, הם הושיטו לי את הדפיברילטור שהשתמשו בו ואז עזבו גם הם. לא רציתי להיות חטטנית אבל היה ברור מה קרה וזה גרם לי להודות באמת על המכשיר המציל חיים הזה ליד.

דפיברילטורים הם מכשירים המשמשים לשחזור הקצב התקין של הלב לאחר שהפך לא סדיר באופן מסוכן, כלומר הלב אינו מסוגל לשאוב דם ביעילות.

"דפיברילטור הוא מכשיר המספק הלם חשמלי לחלקים מהלב שלך כדי לגרום לו להתכווץ."

אתה יכול ללבוש דפיברילטור טיפוסי על חגורה או לשאת אותו בתיק גב. המכשיר מתוכנת עם משקל המטופל וההיסטוריה הרפואית שלו, כך שבמידת הצורך הוא יכול לספק הלם חשמלי לעצירת דום לב או טכיקרדיה חדרית. במקרים חמורים, החולה עשוי לקבל חמצן באמצעות מסכת פנים ולהזריק לו תרופות כגון אדנוזין או אמיודרון.

המילה 'דפיברילטור' מתייחסת למכשיר המשמש לדום לב.

דפיברילטור הוא מכשיר ששולח סדרת פולסים חשמליים אל הלב. זה עוזר לקצב החריג של הלב לחזור לקדמותו על ידי מתן הלם חשמלי. דפיברילציה משמשת כמוצא אחרון במקרים של הפרעות קצב מסכנות חיים, שכן טיפולים אחרים עשויים להיות לא יעילים או לא זמינים.

אהבתם? שתפו!

תוכן עיניינים

עשוי לעניין אותך
המתכונים המומלצים של ישראל

משרד הבריאות הישראלי השיק סיבוב ראשון של מתכונים מומלצים לאנשים שרוצים לאכול בריא. המתכונים זמינים באתר המשרד ובאפליקציה חדשה בשם "המתכון הישראלי הבריא שלי". במשרד