כך תעצבי את הבית בסטייל ובזול!

איך מעצבים את הבית בזול? ובכן, בכתבה זו הכנו כמה טיפים מיידיים ופשוטים יחסית שניתן ליישם גם מבלי להשקיע כמות רבה של כספים.
כאשר המטרה היא לכוון לשינויים שניתן לייצר בקלות, גם מבלי להתחיל ולשפץ את הבית.

לצבוע קירות ולשלב כריות נוי

איך מעצבים את הבית מבלי להשקיע כספים רבים? מה אם, במקום לשבור קירות ולהתקין שיש, או שלל פרויקטים גדולים אחרים – ניתן פשוט לצבוע קיר בצבע חדש.
בין אם מדובר בצבע שנועד לשמש כהצהרה אופנתית, או פשוט כדי לייצר תחושה חדשה בחדר – צביעת קיר היא דרך יעילה לעצב את הבית בזול.
מעבר לזה, ניתן להוסיף טקסטורות וצורות על הקיר הצבוע, כדי ליצור רושם מעמיק וייחודי.  וכשמשלבים כריות נוי שיתאימו לצבעי הקיר, העיצוב יכול לקבל חיים משל עצמו.

להשקיע מחדש בפריטים כמו כוסות זכוכית, מצעים ואפילו ארגז לחם

הטיפ השני לעיצוב בית בזול, הוא פשוט לשקול מחדש את כל הפריטים הקיימים. כן, יש לנו פריטים שאנחנו כבר מכירים היטב, כמו כוסות זכוכית, ואפילו מצעים ושלל פריטים שונים אחרים. אנחנו יודעים איפה שמנו אותם עד עכשיו, ואיך הם השתלבו בעיצוב הקיים. אך מה אם נזיז אותם ממקום למקום? מה אם ננסה ליצור עיצובים המתבססים ספציפית על הפריטים הללו? מה אם נמצא ארגז לחם יפהפה, ונחליט שאנחנו מקדישים חדר שלם לפלטת הצבעים שלו? זה אמנם נשמע רעיון קצת נמהר, אך אם יש פריט שאנחנו ממש מעריכים, ואנחנו רוצים לראות "עוד ממנו", בהחלט אפשר לשנות חדרים כך שהם יתאימו לאיכויות שבו. בין אם זה ללקט פריטים מאותו "וויב" למרחב משותף, בין אם זה פשוט להזיז במרחב ולראות איפה הוא הכי משתלב, ובין אם זה לצבוע קירות (כאמור מהפסקה הקודמת), בצבעים שיזרחו עם הפריטים הקיימים שלנו.

אור חדש על כריות הנוי

דרך נוספת לעצב את הבית ולהעניק לו סטייל, ובזול, היא כדרך בחירה נבונה של גופי תאורה. שכן, התאורה יכולה להשפיע על התחושה במרחב. וניתן לקבל סוגים שונים של תאורה גם מבלי להשקיע כספים רבים. בין אם זה להחליף צבע בנורה, או לרכוש מנורה נוספת לסלון, או פשוט להחליף גופי תאורה קיימים ולהוציא אותם מהמרחב – ופשוט לראות איך זה מרגיש. אולי יש לנו כריות נוי שאנחנו אוהבים במיוחד, שפשוט נראים טוב יותר עם תאורה רכה יותר, או עם תאורה בצבע מסוים – ואולי בכלל יותר נכון להביא נרות? ניתן לשקול את האפשרויות הללו כשאנחנו שוקלים את ההיבט של תאורה במרחב. שכן, גם אם היינו הולכים על עיצוב "גדול" שכולל פירוק קירות והבנייה מחדש של המרחב, סביר להניח שהיינו נתקלים בנושא הזה בכל מקרה. על כן, למה לא לתת לו דגש, גם כשאנחנו בסך הכל מזיזים דברים ממקום למקום וצובעים קצת קירות?

כריות נוי לישיבה נוחה ונעימה

אפרופו כריות נוי, יש לנו הצעה. למה לא להחליף אותן? נניח ויש לנו ספה, שדי התרגלנו למראה שלה ואנחנו רוצים לרענן אותו, הרי שכריות נוי יכולות לאפשר אפקט חדש מחודש. לא רק שניתן להחליף את הכריות עצמן של הספה, ואולי לתפור להן צבע אחר או פשוט לנקות אותן – אפשר גם להוסיף כריות נוי שטרם היו בה, ובכך להוסיף לה אלמנטים חדשים.  הדבר יכול להיות מורגש באופן מידי, ולהוסיף חיים חדשים למרחב ולבית.

מעבר לזה, כריות נוי יכולות להציע ישיבה בנעימים ורכות מכרבלת למי שיושב עליהן. כך שהן גם יכולות להוסיף סטייל, וגם לתת נקודות בונוס בחוויית האירוח.  הנוחות יכולה לדבר בשם עצמה, בעיקר אם בוחרים בכריות גדולות מספיק כדי לשבת עליהן, כמו גם רכות מספיק כדי שזה יהיה נחמד.  על כן נמליץ במקרה זה על כריות גדולות במיוחד, יותר גדולות מהכריות הקטנות "הסטנדרטיות".

סל כביסה לעיצוב מודרניסטי

מנגד, סל כביסה יכול לשמש הן כאביזר אחסון והן כאביזר ליופי. כבר ציינו קודם מה ניתן לעשות עם פלטת צבעים של אביזר "פשוט" כמו ארגז לחם, ובכן, הדבר תקף גם לגבי סל כביסה – פשוט להוסיף צבע למרחב. יתרה מכך, ניתן לבחור סל גדול מספיק ומסתיר מספיק, שיש בו אפילו חלוקה לבגדים לבנים וצבעוניים – כך שבכל רגע נתון אין בגדים סוררים במרחב הכביסה. הדבר יכול להוסיף טאץ' של ניקיון ופונקציונליות שמזכיר אלמנטים בעיצוב פנים מודרני לבית. כך שבבת אחת אפשר לשדרג את העיצוב כדרך הקפדה על פונקציית הניקיון והפשטות. וזאת על ידי אחסון כל "המיותר" בתוך סל שיכול להכיל זאת.

לשדרג מצעים בחדר השינה

באופן דומה, אנחנו יכולים לבחור מצעים שמוסיפים חיים חדשים לחדר. כאשר המשחק כאן הוא צבעים. אם אנחנו מסתכלים על חדר השינה, אנחנו רוצים לראות סדינים וכיסויים שהולמים את הקו העיצובי שבחרנו.
אם הם כרגע לא מתאימים, עצם ההשקעה במצעים יכולה לשדרג את עיצוב הבית, ובזול. למעשה, במקרים מסוימים אולי יהיה ניתן לקחת את המצעים הישנים ולעטוף בכריות נוי ישנות – ולראות מה יוצא.

להביא שינוי לפריטי היומיום – ארגז לחם, כוסות זכוכית, וכיוצא בזה

וכמובן, בחיי היום-יום, כשאנחנו במטבח, ואנחנו רוצים ליהנות מסטייל מסוים, אנחנו יכולים לשדרג פריטים קיימים. פריטים זולים ופשוטים כמו ארגז לחם, או כוסות זכוכית – דברים שקל לרכוש בשוק, ועם זאת למצוא מציאות. כך שכאשר אנחנו שותים את הקפה של הבוקר, או את השייק של אחר הצהריים, או מחפשים לחם ללא גלוטן לנגב בו את השקשוקה של הערב – אנחנו יכולים להשתמש בכלים חדשים לגמרי, שמרגישים חדשים, מרגשים, מעניינים ומחמיאים לפלטת הצבעים של הבית.

אהבתם? שתפו!

תוכן עיניינים

עשוי לעניין אותך
שטיח פרסי – האם זה עדיין הולך?

השטיח הפרסי הוא יצירת אמנות איכותית ויקרה שנמצאת בשימוש במשך מאות שנים. ניתן ליצור בעזרתו אווירה חמימה ונעימה בביתכם, אך יש לו גם שימושים נוספים.

שמיכות פוך מומלצות

לאחרונה, צרכנים הפכו מודעים יותר ויותר לרווחתם. הם רוצים להרגיש טוב בבית שלהם. פוקס הום היא חברה שפועלת למען מטרה זו במשך שנים. אנשים שמשתמשים