כיצד תטפלי בפסוריאזיס ומחלות עור דומות?

פוטותרפיה היא טיפול מוכח קלינית לפסוריאזיס ומחלות עור אחרות.

תהליך הפוטותרפיה אינו מסובך. זה כרוך בחשיפה לאור אדום או כחול על מנת להפחית את הדלקת בעור המטופל. סוג זה של טיפול כבר בשימוש במשך יותר מ -50 שנה, מאז שהומצא לראשונה על ידי ד"ר הארי וו. ניו יורק בשנת 1958.

פוטותרפיה היא טיפול למחלות עור. הוא משתמש באור כדי לעורר תגובה טיפולית בעור.

הצורה הראשונה של פוטותרפיה לפסוריאזיס הובילה את דר 'נורמן אורנטרייך בשנות הארבעים, שהצליחה לטפל בפסוריאזיס משלו במנורת B אולטרה סגולה מלאכותית.

הטיפולים המודרניים הראשונים פותחו על ידי ג'יימס א 'רוטמן וג'ון ג'יי פאראר מהמרכז הרפואי קורנל, אז שותף של אוניברסיטת קורנל, בסוף שנות החמישים.

אנחנו עדיין לא מודעים לחלוטין לאופן הפעולה של פוטותרפיה, אך ישנן שתי תיאוריות שנראות סבירות ביותר: 1) פוטותרפיה עשויה לפעול על ידי דיכוי תגובות חיסוניות לתאי העור או 2) היא עשויה לפעול על ידי השפעה על חילוף החומרים האנרגטי בתוך התאים.

ניתן להשתמש בפוטותרפיה

פסוריאזיס היא הפרעת עור הגורמת לגירודים וכאבים אדומים על העור. סוג הטיפול הנפוץ ביותר בפסוריאזיס הוא פוטותרפיה העושה שימוש באור אולטרה סגול (UV) כדי להפחית את התסמינים ולנקות נגעים בעור.

פוטותרפיה משמשת לעתים קרובות יחד עם טיפולים אחרים כמו תרופות מקומיות, תרופות אנטי דלקתיות או מדכאי חיסון. הטיפול מתחיל בדרך כלל במפגש אחד או שניים בשבוע ומעלה בהדרגה לחמישה מפגשים בשבוע לאחר חודש הטיפול הראשון. עבור אנשים מסוימים, חודשיים של טיפול מסוג זה יכולים לגרום לפסוריאזיס שלהם להיעלם לחלוטין.

פוטותרפיה היא טיפול למחלות עור. הוא משתמש באור כדי לגרום לתאי העור לייצר יותר מהחומרים הדרושים ליצירת עור בריא.

הפוטותרפיה הראשונה התגלתה בצרפת בשנת 1938 על ידי צ'ארלס לומייר, לאחר שהתנסה בצמחים בעלי אורכי גל שונים של אור. כיום הוא משמש למחלות רבות, כולל פסוריאזיס, ויטיליגו ואקזמה.

הטיפול בפוטותרפיה נמשך בדרך כלל כ -15 דקות בכל יום וצריך להתייחס אליו ברצינות מכיוון שהוא עלול לגרום לכוויות שמש או נזק אחר לעור אם לא נעשה כראוי. אנשים שעברו טיפול זה עשויים להזדקק לכך במשך פרקי זמן ארוכים, במיוחד אם יש להם מחלות כרוניות כמו פסוריאזיס הזקוקות לטיפולים ארוכי טווח בהתלקחויות של סימפטומים.

פוטותרפיה היא טיפול למחלות עור כגון פסוריאזיס ואקזמה.

הוא משתמש באור מלאכותי כדי לעורר את הגוף לייצר יותר ויטמין D.

ניתן להשתמש בו לבד או בשילוב עם טיפולים אחרים כגון תרופות מקומיות או טיפול באור אולטרה סגול.

חלק מהיתרונות של טיפול מסוג זה הם שהוא בטוח וקל לביצוע, ויש לו מעט תופעות לוואי. זמני הטיפול משתנים בהתאם לסוג, אך בדרך כלל נעים בין 20 דקות לשעה.

פסוריאזיס היא מחלת עור כרונית הפוגעת בכ -2.6% מכלל האוכלוסייה בארה"ב

פוטותרפיה היא טיפול בפסוריאזיס, שניתן לעשות זאת בשתי דרכים שונות – או באמצעות טיפול ב- UVB או ב- PUVA. הראשון משתמש במקור אור מלאכותי כדי לעורר תגובה חיסונית, ואילו השני משתמש באור שמש טבעי עם סוכן כימי כדי לשלוט בו.

אהבתם? שתפו!

תוכן עיניינים

עשוי לעניין אותך
המתכונים המומלצים של ישראל

משרד הבריאות הישראלי השיק סיבוב ראשון של מתכונים מומלצים לאנשים שרוצים לאכול בריא. המתכונים זמינים באתר המשרד ובאפליקציה חדשה בשם "המתכון הישראלי הבריא שלי". במשרד