יוגה

היתרונות הגדולים שיש ליוגה על הגוף

גוף האדם הוא המכונה החכמה ביותר שקיימת. גופנו מכיל שומן, שרירים, גידים ועצמות שתפקידם ליצור יחד תפקוד יציב של הגוף. על מנת שהגוף יתפקד בצורה טובה לאורך זמן ולא נהיה מנוונים, עלינו לתחזק אותו מבחינה גופנית ויחד עם זאת לדאוג למצבנו הנפשי אשר משפיע עליו בטווח הארוך. יוגה היא אחד מהתהליכים שמשפיעים בצורה טובה על היציבה של הגוף בשילוב עם רגיעה של הנפש. במאמר זה נסביר על היתרונות הגדולים של היוגה וההשפעה שלהם על הגוף שלנו בטווח הארוך. 

תנוחות היוגה מביאות לריכוז אשר מביא רגיעה לגוף

מי שעוסק ביוגה יודע כי התרגילים שעושים בה הם לא פשוטים ויש לתרגל אותם פעמים רבות על מנת להצליח. כמו כן, יש לבצע אותם לאט ובריכוז רב. כאשר אנו מתרכזים בתרגילי היוגה, אנו למעשה מפנים את הקשב לגוף שלנו ושמים בצד את טרדות היום, דבר אשר מביא לגופנו שלווה נפשית. זו דרך נהדרת להתמודד עם לחצים ולהירגע. כאשר מתרגלים יוגה לאורך זמן ונכנסים לריכוז שהיא דורשת, בטווח הארוך אנו מלמדים את הגוף לשחרר את הלחצים ולדעת להתרכז בדברים אחרים מעבר למחשבות שמטרידות אותנו. גוף בריא הוא גוף שהנפש שלו בריאה ושלווה ושקיים איזון בין הדאגות שלנו לבין הרגעים שבהם אנו עושים קאט. 

תנוחות היוגה עוזרות במתיחת שרירי הגוף

שרירי הגוף שלנו והעצמות נועצו לייצב את הגוף ולעזור לנו לנוע. עם השנים, תנועות לא נכונות שאנו עושים וחוסר בתרגול ספורטיבי גורמים לשרירים שלנו להתקצר ובכך גופנו מתנוון עם השנים. אנשים שלאורך זמן לא עושים פעילות גופנית, מגיעים למצבים בהם הם חשים בכאבים באזורים שונים בגוף. יוגה היא סוג של ספורט גופני אשר נותן ביטוי לחלקים רבים בגוף ועוזר למתוח אותם. כמו כן, ביוגה יש את אלמנט היציבות שעוזר מאוד לשרירי הגוף להיות חזקים ויציבים, דבר שעוזר לגוף לא להיות מנוון. האנשים שעושים יוגה מדווחים על גוף יציב, חזק וןמיעוט כאבים שונים בשרירי הגוף. 

תנוחות היוגה מביאות לגמישות אשר משפיעה על היציבה

מי שעושה יוגה יודע שהתרגילים הופכים קשים יותר ככל שמתקדמים, עם זאת, כל תרגיל בונה את הגוף להיות יותר גמיש ומאפשר להגיע לגמישות טובה מאוד שתורמת ליציבה, להליכה, לשינה טובה ולעוד פעילויות שאנו עושים ביום. בטווח הארוך, אתם תרגישו פחות כאבים באזורי הפרקים למשל. התהליך של היוגה הוא טוב וחשוב עבורנו ויכול מאוד לעזור בגוף נוקשה שאינו גמיש. 

לסיכום, אם אתם מחפשים ספורט שהוא לא רק למען חיטוב הגוף, אלא גם ליצור מצב בריאותי טוב גם לגוף וגם לנפש, זה הזמן לעשות תרגילי יוגה. תוכלו להירשם למרכז איינגר יוגה בתל אביב המתמחה באיינגר יוגה וכך תתחילו לחיות חיים מלאי שלווה ובריאות הגוף והנפש. 

אהבתם? שתפו!

תוכן עיניינים

עשוי לעניין אותך
המתכונים המומלצים של ישראל

משרד הבריאות הישראלי השיק סיבוב ראשון של מתכונים מומלצים לאנשים שרוצים לאכול בריא. המתכונים זמינים באתר המשרד ובאפליקציה חדשה בשם "המתכון הישראלי הבריא שלי". במשרד